Robinson episode 9: Groundhog day og skjebne steiner

Da var nok en uke på den øde øya over. Jeg henger med fortsatt og klarte meg nok en uke uten å få noen stemmer. Har en liten følelse av at dette var siste gangen 😂😂

Vi våknet opp en dag til ” I got you babe” for fulle mugger.

Ikke hverdagskost med musikk på øya. For ikke å snakke om hvordan vi analyserte teksten på dag to. Kunne det være at vi ikke bare var lenket sammen i konkurransen, men også i øyråd??? Sånn skikkelig I got you babe?? Paranoiatime!

Forbi knausen kommer en båt, kaster fra seg en flaskepost og forsvinner. Vi får beskjed om å gå til andre siden av øya, lenke oss fast, for så å ta av et lokk. Vi er nå lenket sammen med en annen deltager og skal være det hele dagen. Første dagen er jeg lenket sammen med Wanda, dag to med Vita og siste dagen er det Julian som jeg henger med hele dagen.

Vi utfører akkurat samme konkurranse  hver dag, men det er ikke før dag tre at jeg vinner sammen med Julian.

Alle gutta har nå immunitet frem imot øyrådet, og for første gang må 7 rekka stemme på en av sine egne.

Planen var jo å stemme ut Lars, men siden han er immun må valget falle på noen andre. Jeg har overhodet ikke lyst til å stemme på tvillingene, men jeg har ikke lyst til å stemme på Lise-Lotte heller. Av jentene så er Maiken den jeg definitivt har minst kontakt med. Men hun har overbevist tvillingene om at hun stemmer det samme som dem, så derfor vil ikke de stemme henne ut.

Jeg prater med Lise-Lotte og forteller om mitt dilemma. Hun blir selvsagt skuffet, men hun har en avtale med Maiken.

Så drar vi til øyråd, hvor det i første runde blir 4-4 mellom Lise-Lotte og Vita. Tvillingene og Lars blir skikkelig overrasket over at Maiken stemmer som hun gjør i første runde. Siden dette øyrådet varte og rakk i evigheter er det forståelig nok klippet ned. Men her er en update på hva som skjedde:

Etter første uavgjort, gir Christer streng beskjed om at  skulle det bli uavgjort igjen vil Vita og Lise-Lotte bli fredet og avstemningen blir da mellom  Wanda, Maiken og meg.

Samtidig får jeg med meg at Lise-Lotte gir Maiken beskjed om at hun får redde seg selv og stemme på henne. Som jeg skrev tidligere, så hadde jeg ikke lyst til å sende Lise-Lotte hjem heller, og tenkte som så at om jeg også byttet så får jeg beholde både Vita og Lise-Lotte. Og det blir 4-4 nok en gang, men istedenfor å trekke steiner med engang slik det så ut i episoden, stemte vi enda engang og denne gangen ble det uavgjort mellom Maiken og Wanda. Derfor må de fire som har fått stemmer imot seg. trekke en stein og det ble dessverre Wanda som måtte dra. Et fyrverkeri av en personlighet på en god dag 😊

Forøvrig dukket jo jammen meg den skjulte immuniteten opp også 😊 jeg rusla forbi en palme…. Og vips der så jeg den 👍 nå er det bare å finne best mulig måte å bruke den på, så jeg ikke havner i samme situasjon som Nicklas, da han ga sin til Tore.

Vita er sur fordi jeg bytta stemme, mens jeg synes det er toppers å få beholde både henne og Lise-Lotte. Om det blir dramatikk når en hissig perser og en fyrrig brasilianer diskuterer, ja det får dere mer om i neste episode. Den episoden inneholder det meste (om den ikke er klippet i biter) gråting, kjefting, krangling, latter og glede!!

Tune in Søndag 19.04 kl 20 på Tv2

Hva Christer synes om dagens episode ser du her:

Christers dagbok

pebbles-336275_640

M.Cheila

Leave a comment