Robinson episode 7: Står hovmod for fall?

Episode 7 starter jo med at Lars Helge fortsatt ligger på sykestua, med kokosforgiftning og fryktelig løs mage, samt et alvorlig anslag av karma. I leiren er det nå en svært så behagelig stemning uten de til tider slitsomme hoyhoyene og latterkulene til Snekkern, og Helena lurer på om hun kanskje er lei av å være der. Det råder en mye mer ydmyk og fin atmostfære.

Det er litt fred i Paradis. Men det kan jo selvsagt ikke vare. Alle leter febrilske etter den skjulte immuniteten og det foregår mye lobby virksomhet. Jeg for min del, gleder meg mest til dagens kappestrid.

Panikk i gjørmehull

Vi blir plassert nedi et gjørmehull og så er det første mann opp! Tore slenger Helena opp som førstemann. Rett etterpå kommer jeg meg opp med god hjelp fra Rolf. Det som utspiller seg deretter er rett og slett litt god Robinson galskap. Gutta sloss, og Lars Helge finner ut at han skal psyke ut Vita. Det er greit at det er 3 mot 1 nedi der, men jeg synes også det er på sin plass å nevne at det er mest sporty å plukke på noen på din egen størrelse. Vita friker ut, men kommer seg tilslutt opp. Så er det Rolf og Julian, før Lars Helge er sist og får en sort stemme. Men som plaster på såret, får han, samt Tore, Helena og Maiken dra til Edens Hage. Der må de kle seg nakne. Det har jeg fått med meg var et stort høydepunkt, for både gamle og unge menn, nemlig å få se Maiken naken.

Edens Hage

På dette tidspunktet tipper jeg de fleste tror at det er Lars som skal hjem, men vi er bestemt på at det er Tore som skal gå. Jeg prater med Lise-Lotte og vi finner ut at siden vi ikke er sikre på om den litt avstumpa 4 banden har funnet immuniteten, så splitter vi stemmene slik at det med den sorte stemmen vil bli likt mellom Tore og Lars Helge. De må spille den skjulte immuniteten ved første opplesning, så vi visste at vi uansett ville klare å få ut en av dem. Noen trodde kanskje at vi splittet stemmene fordi vi var uenige, men enn så lenge så er det fred og fordragelighet i 7 alliansen….. Men det kan jo neppe vare i all evighet kan det??

Vi er nå 9 stk igjen på en øde øy…..hvem er neste mann som må ofres, og finner noen den skjulte immuniteten. Det finner du ut om du tuner inn på TV2 førstkommende Søndag kl 2000.

Heisålenge!!

Foto: Anton Soggiu

Foto: Anton Soggiu

Leave a comment