“The Bucket List” aka Bøttelista

Hoi Igjen!

Som jeg skrev her om dagen så har jeg altså bestemt meg for å utføre alle tingene jeg setter på listene mine.

Men istedenfor å lage en bøtteliste som skal vare hele livet har jeg bestemt meg for å lage en ny hver 3 måned. Grunnen til det er enkelt og greit fordi vi vet virkelig ikke hvor lang tid vi har her i livet.

Imorgen skal jeg i begravelse til lillebroren til venninnen min. Han ble bare 36 år og hadde hele livet foran seg, men natt til Lørdag stoppet bare hjertet hans å slå. Vi har ingen garanti for at vi har “hele” livet på oss til å utføre alt det vi har lyst til. Så derfor, lag lister med kortere tidshorisont. Da er det også større mulighet for å kunne huke av flere ting.

Jeg kommer tilbake med hvilke spennende ting jeg har huket av så langt iår, noen av dem er way beyond hva jeg trodde var mulig. Og langt utenfor komfort sonen min.

Men nå kommer min liste for resten av 2014:

1. Tilbringe Jul og Nyttår under varmere himmelstrøk

2. Siden jeg tidligere var en dreven konsert gjenger, som ikke har vært på mer enn en konsert iår, så skal jeg få med meg minst 4 konserter før 2015.

3. Skrive minst 3 kapitler på boken jeg holder på med (her kommer det selvsagt smakebiter)

4. Lage ferdig en TV pilot (teasers kommer)

5. Begynne med boksing (kun fordi det ser så vanvittig gøy ut og jeg har tenkt på det i åresvis)

6. Bli besøksvenn

7. Lage meg walk in closet

Lenger er ikke denne listen for iår, dermed er det større sjanse for at jeg kan huke av på samtlige 7 punkter.

Vi går jo alle rundt å tenker på ting vi selvsagt har lyst til å gjøre en eller annen gang. Steder vi selvsagt skal se en eller gang, men husk å lev i nuet og ikke planlegg deg ihjel sånn langt frem i tid.

Det er NÅ du lever! Kanskje ikke når bilen er nedbetalt eller bolig lånet halvvert, men NÅ!!

Leave a comment